MS a ME 2019

přidáno: 5. 10. 2018 6:59, autor: Richard Kafka   [ aktualizováno 5. 10. 2018 6:59 ]

ME - Veteráni
Místo: Faaborg - Dánsko (DEN)
Datum: 12.-16.7.2019

ME - junioři
Místo: Faaborg - Dánsko (DEN)
Datum: 15.-21.7.2019

MS - Open week
Místo: Klub Nautic El Balis (ESP)
Datum: 29.7. - 3.8.2019

MS
Místo: Klub Nautic El Balis (ESP)
Datum: 4.-11.8.2019

POZOR! změna místa konání MČR

přidáno: 14. 9. 2018 0:53, autor: Richard Kafka   [ aktualizováno 14. 9. 2018 0:53 ]


Z důvodu nedostatku výšky vodní hladiny na Nových Mlýnech je MČR v termínu 28.-30.9 přesunuto na Nechranice.
Prosíme o online přihlášení na stránkách YC CERE, a dále o rozšíření této informace do širokého okolí evropářů popřípadě laseristů.

Seznam přihlášených: http://www.cere.cz/cz/mcr-29er.html
Událost na facebooku: https://www.facebook.com/events/321386871771984/?notif_t=plan_admin_added&notif_id=1536828037666024

Vypsání závodu

Notice of Race
MČR - Nechranický skluz

Lodní třídy: 29er, Laser Standard, Laser 4.7, Evropa
In the 29er, Laser Standard, Laser 4.7 and Europe classes

Pořadatel:
Organizer:
Yacht Club CERE (www.cere.cz) ve spolupráci s Czech Sailing Centre Nechranice (www.cscn.cz) a Českým svazem jachtingu.

Pravidla:
Rules:
Závod bude řízen pravidly jak je definováno v Závodních pravidlech jachtingu. The regatta will be governed by the rules as defined in the Racing Rules of Sailing:

Hlavní rozhodčí:
Race officer:
Václav Brabec

Lokalita:
Venu:
Czech Sailing Centre Nechranice Vikletice 48 Chbany, 438 01 http://www.cscn.cz/kontakt

Termín:
Dates of racing:
28. 09. – 30. 09. 2018

Časový plán závodu:
Schedule:
První závodní den / First racing day:
8.00 – 9.30: registrace / registration
10.00: zahajovací ceremoniál / opening cer.
12.00 – 18.00: rozjížďky / races 19.00: večeře pro závodníky / dinner

Druhý závodní den / second racing day
8.00 – 9.00: snídaně pro závodníky / breakfast
10.00 – 18.00: rozjížďky / races
19.00: večeře pro závodníky / dinner

Třetí závodní den / third racing day
8.00 – 9.00: snídaně pro závodníky / breakfast
10.00 – 15.00: rozjížďky / races
16:00: vyhlášení výsledků / closing ceremony

Startovné:
Entry fee:
29er:
1.500,- Kč při registraci a platbě online (při registraci a platbě v první den závodu je startovné navýšeno o 500,- Kč) 1500,- CZK when registered and paid online (any other way of registration leads to 500CZK increase of the entry fee) Laser 

Standard, Evropa, Laser 4.7
1.000,- Kč při registraci a platbě online (při registraci a platbě více než týden před závodem je startovné navýšeno o 500,-Kč) 1.000,- CZK when registered and paid online more than week before the regata starts (any other way of registration leads to 500CZK increase of the entry fee)

Online registrace otevřena:
Online registration opened:
1.1.2018 – 23.9.2018 přes Registrační portál YC CERE

Startovné zahrnuje:
Entry fee includes:
Kempovné, 2x večeře, 2x snídaně Camping fee, 2x dinner, 2x breakfast

Závodní plocha:
Race area: Nechranice dam

Plachetní směrnice:
Sailing Instructions: Dodatek S ZPJ bude uplatněn. Doplňující
plachetní směrnice budou k dispozici při registraci. RRS Appendix S will apply. Supplementary sailing instructions will be available during the registration.

Doprovodné čluny:
Support (coach) boats: Doprovodné čluny musí mít platné povolení od Krajského úřadu v Ústí n. Labem pro plavbu na Nechranicích. Doprovodné čluny musí registrovat u pořadatele. Coach boats must have a persmission by the Municipality of Ústí n. Labem. Each coach boat must be registered by the race committe.

Prohlášení:
Disclaimer of liability: Závodníci se účastní závodu zcela na svoji vlastní odpovědnost. Pořadatel, Závodní komise, Jury nebo jiné strany a osoby, které se podílí na organizaci závodu, nepřijmou odpovědnost za materiální škody nebo zranění a smrt ve spojení ať přímém nebo nepřímém se závodem. Competitors participate in the regatta entirely at their own risk. See RRS 4, Decision to Race. OA, the Race Committee, Jury and any other parties and/or persons involved in the organization of the races and persons who are being used by these parties, will not accept liability for material damage or personal injury or death sustained, direct or indirect, in conjunction with or prior to, during, or after the regatta.

Pojištění:
Insurance: Každý účastník, včetně doprovodných lodí, musí mít pojištění odpovědnosti třetí straně s minimální výší plnění 9.000.000,-. Kč. Each participating boat, including support boats, shall be insured with a valid third-party Liability Insurance with a minimum cover of 9.000.000 CZK per event or the equivalent.

Kontakt:
Contact: Václav Brabec +420 603 570 367 Vasek@rsfeva.cz

Valné shromáždění ALT Evropa 2018

přidáno: 4. 9. 2018 13:24, autor: Richard Kafka   [ aktualizováno 4. 9. 2018 13:24 ]

Pozvánka na výroční členskou schůzi Valné shromáždění ALT Evropa 2018

 

 

 

Datum: 29.9.2018 ( v rámci MČR Evropa) - čas bude upřesněn

Místo:  v místě konání MČR 

 

Plánovaný program: 

1.  Zahájení schůze a stručné zhodnocení sezóny 

2.  Zpráva o hospodaření 

3.  Soustředění 2018-2019

4.  CTL 2019 

5.  Evropa Cup 2018

6.  Různé a diskuze 

7.  Vyhlášení poháru ČR

 

Všichni členové ALT Evropa jsou na toto setkání zváni. Příspěvky můžete platit převodem na účet ALT Evropa. Výše příspěvků je 500 Kč. Pozdní platba příspěvků od 1.7.2018 je navýšena na sumu 1.000 Kč. 

 

Platební instrukce: 

Číslo účtu: 2701050018 / 2010  

Variabilní symbol: uveďte Vaše číslo plachty (ale bez CZE, např. 432) 

Konstantní symbol: 0308 

Text: napište svoje jméno a příjmení 

Pohyby na účtu lze sledovat zde: https://www.fio.cz/ib2/transparent?a=2701050018 

 

Výbor ALT Evropa 


Lipno 31.8.2018 

EVROPA CUP 2018 - POZVÁNKA

přidáno: 2. 9. 2018 9:01, autor: Richard Kafka   [ aktualizováno 21. 9. 2018 8:56 ]

Náhradní termín poháru 3C na Bezdrevu

přidáno: 20. 8. 2018 11:13, autor: Richard Kafka   [ aktualizováno 20. 8. 2018 11:14 ]

Tento týden 25.-26.8.2018 se na Bezdrevu pojede závod českého poháru, který je náhradním termínem jarního neodjetého závodu. V průběhu následujícího týdne bude probíhat soustředění. (viz. příspěvek níže)

Soustředění LT Evropa Bezdrev 2018

přidáno: 5. 8. 2018 3:16, autor: Richard Kafka   [ aktualizováno 5. 8. 2018 3:16 ]

Základní informace

Kdy?              25. 8. (sobota) – 30. 8. 2018 (čtvrtek)

·         Ideální je příjezd v pátek (24. 8.) před zahájením soustředění. Samozřejmě je možné přidat se kdykoliv v průběhu.

·         !!!  V rámci soustředění proběhne v sobotu (25. 8.) a v neděli (26. 8.) závod LT Evropa. Tento závod s koeficientem 3 je náhradním za neodjetý český pohár na Bezdrevu. V průběhu závodu bude pokračovat režim soustředění, účastníci tedy mohou standardně využít veškeré zázemí jachtklubu, bude zajištěno stravování během celého dne a v závislosti na větrných podmínkách proběhnou ostatní nejachtařské aktivity.

·         Po soustředění ve čtvrtek 30. 8. (odpoledne/večer) následuje dle potřeb a možností každého z účastníků odjezd, respektive přesun na závod na Lipně po vlastní ose. Na možnostech přepravy lodí na zmíněný závod se lze v průběhu soustředění domluvit.

Kde?              rybník Bezdrev, loděnice JO Slavoj Hluboká nad Vltavou

Pro koho?    závodníci LT Evropa

·         Soustředění je organizováno pro vážné zájemce o pokrok ve zvládnutí techniky jízdy na Evropě, o rozšíření znalostí trimu a o aktivní fyzickou přípravu.

Co s sebou?

·         Veškeré potřebné jachtařské vybavení a oděv.

·         Sportovní (ideálně běžeckou) obuv a tomu přizpůsobený oděv.

·         Stravování účastníků bude v průběhu celého dne zajištěno. V případě speciálních stravovacích požadavků se ozvěte (kontakt níže).

·         Ubytování v průběhu soustředění je možné v jachtklubu, nebo ve vlastním autě/stanu/karavanu.

·         Cena soustředění je 400 Kč/den.

Kontakt

trenér: Štěpán Sivý

telefonní č.: +420 728 199 264

email: stepansivy@gmail.com

O účasti mne kontaktujte na výše uvedených kontaktech. Těším se na viděnou.


Štěpán

Hodnocení juniorského mistrovství Evropy 2018 - Lago di Garda

přidáno: 5. 8. 2018 3:02, autor: Richard Kafka   [ aktualizováno 5. 8. 2018 3:06 ]

Letošní juniorské mistrovství Evropy v lodní třídě Evropa se konalo od 8. do 14. července na jezeře Garda v Itálii. Pořádajícím klubem bylo lodní třídu Evropa prvně hostící Circolo Vela Arco. Ze strany organizace se jednalo o závod naprosto průměrný, dodržující klasický model louka na lodě – pártystan  – zahajovací průvod – těstoviny. Početnost flotily byla na juniorské poměry v posledních letech tradiční u kluků (61) a poměrně nízká u holek (35). České evropáře reprezentovali Adam Plodek, pro něhož to bylo poslední ME v juniorské kategorii a naopak poprvé se účastnící Tomáš Mlejnek.

Při hodnocení závodních výkonů českých reprezentantů, je třeba brát v úvahu specifika jezera Garda. Zaprvé proto, že závodní taktika na Gardě – jsou-li povětrnostní podmínky alespoň částečně odpovídající standardu – je poměrně jednoduchá a po startu se výkon závodníka (samozřejmě ne zcela) zužuje na technické a fyzické zvládnutí lodě a realizaci poměrně jednoduchého plánu. V takovém duchu se často odehrává celý závod a shledávám v tomto Gardu mezi ostatními vodami poměrně unikátní. Zadruhé proto, že jsem se jejich ježdění mohl věnovat pouze v rámci tohoto závodu a v případě Tomáše se jednalo dokonce o náš první kontakt při tréninku a tudíž nemohu ani širší srovnáni poskytnout.

Podmínky během závodu panovaly pravděpodobně nejslabší, jaké si pamatuji. Jižní vítr přicházel tradičně zhruba okolo jedné hodiny odpoledne, pouze však o síle odhadem 3 až 7 m/s, maximálně okolo 8 m/s. Vítr pak v odpoledních hodinách rychle slábnul a celý proces byl často urychlen odpolední bouří, která vítr zastavovala zcela. Za těchto podmínek bylo odjeto po dvou rozjížďkách v prvních třech dnech, 4. a 5. den pouze po jedné rozjížďce kvůli bouřkovým mrakům a odpolednímu bezvětří. Celkem tedy 8 rozjížděk.

Teď už k hodnocení Adama a Tomáše. Jak už jsem předestřel, tradiční strategie na Gardě v kostce spočívá ve zvolení výhodnější strany, kdy je bráno v úvahu zesílení a stočení větru u skal a v následném rychlostním závodě na jedno z křídel. To by mohlo znít triviálně, podmínkou je však velmi dobré zvládnutí startu a vytvoření pozice pro následující cestu na křídlo. Naprosto rozhodující je pak technické zvládnutí lodě a rychlost, která určuje v jakém pořadí se na křídlo a následně na první značku závodník dostane. Adam i Tomáš měli během závodu velmi dobré starty (kromě jednoho tuším). Cílevědomě vybírali startovní pozici, kterou následně dokázali velmi dobře udržet a nevím, zda přirozeně, či po lehkém nabuzení, i rozjezd a držení pozice bezprostředně po startu byly moc dobré. Dobrá je tedy zpráva, že start – naprostý základ pro zbytek rozjížďky – se klukům daří. Zůstaneme-li u pozitiv jízdy kluků, chválím jejich kompetitivní přístup k závodu, dostatek drzosti v osobních soubojích a zejména dobré provádění manévrů ve slabším až středím větru. Největším nedostatkem shledávám menší rychlost při jízdě proti větru, u obou z malinko jiných důvodů, která naprosto rozhodovala o konečných výsledcích. Adam jede stoupačku velmi bojovně s dobrou technikou. Nedostatečné vytažení z lodi a vyvažování jsme postupem času zlepšili. Adamova rychlost však stále byla nižší, není pochyb, že vlivem horšího stavu plachet. Tomáš má materiál naprosto vyhovující, rezervy jsou rozhodně v agresivitě a silovosti vyvažování. Nutno však říci, že je Tomáš ještě velmi mladý, lehký a na posun ve zvládnutí lodě má mnoho času. Jízdu na zadní vítr měli kluci průměrnou, technicky zvládali pozici většinou udržet, popřípadě lehce ztráceli nevhodnou volbou strany. Postupem času bylo vidět jednoznačné zlepšení u Adama i Tomáše, zejména při jízdě proti větru. Vyjetí velmi dobré pozice po první stoupačce bohužel často následovala taktická chyba a posun zpět na obvyklé umístění. To je na takto velkých závodech typické pro méně vyježděné závodníky z našich končin, kteří se však velmi rychle a dobře učí, což je bezpochyby případ obou kluků.


Štěpán

oficiální fotky: https://flic.kr/s/aHsmmepyYc

Závěrečná zpráva ze Soustředění na Velkém Dářku

přidáno: 24. 7. 2018 7:20, autor: Richard Kafka   [ aktualizováno 24. 7. 2018 7:21 ]

Opět po roce jsme se sešli ihned po Šilhánkově memoriálu na týdenním soustředění. Letos se sešlo pouze 8 evropek, a to díky absenci některých reprezentujících nadějí na Mistrovství Evropy na Gardě. Až na jednoho se zde ukázali samé známé tváře, a tak jsme mohli pokračovat tam, kde jsme loni skončili. Pod trenérským vedením Ríši Kafky a Jirky Žáčka se trénovalo nejen na vodě, ale i na břehu, a to formou fyzické přípravy, či přednášek a rozborů videí. Hlavním cílem letošního tréninku byly dva z důležitějších úkonů potřebných k úspěchu na závodech. Obraty a starty.


Jelikož je Dářko velice „dobrým“ větrným revírem, o vítr nebylo, až na nějaké to dopoledne, nouze. Na vodě jsme strávili celkem okolo 16ti hodin. Podařilo se nám dvakrát za týden prohnat kola po místních „pahorcích“, povinně jsme všichni oběhli Dářko, a dokonce došlo i na posilovací Workout tabatu.

Každý den po tréninku probíhal rozbor videí, kde všichni mohli vidět své chyby, ale i některé správně provedené úkony. Vždy je lepší se na sebe podívat z jiné než vlastní perspektivy. Člověk si pak lépe uvědomí, co dělá špatně. Další věcí je pohled na větrem napnutou plachtu zezadu. Mnoho lidí si neuvědomuje, jak se vlastně plachta, pomocí provázků, tvaruje. Snad se nám to díky těmto záběrům podařilo vysvětlit.

Každý ví, že naučit se správně dělat obraty není na jeden den tréninku. Chce to jen trénovat a trénovat. Z pohledu trenérů, můžeme říct, že progres se určitě projevil. Díky podobné sestavě účastníků jako minulý rok, lze jednotlivě porovnat zlepšení, ale i přístup k jednotlivým operacím na lodi. Nemá smysl zde každého popisovat, mluvíme za celou skupinu.

Při trénování startů jsme využívali různé varianty tréninku. Ať už omezené startovní prostory, či starty z kójí. Zlepšení zde si musí každý přiznat sám. My můžeme pouze říct, že když se chce, tak to jde.

Tímto bychom chtěli poděkovat zúčastněným, a těšíme se na příští rok!

Za trenérský tým,

Ríša a Jirka

Otevřené mistrovství Itálie

přidáno: 8. 7. 2018 8:41, autor: Richard Kafka   [ aktualizováno 8. 7. 2018 8:42 ]

Kdo by měl zájem, v termínu 24.-26.8.2018 se koná otevřené mistrovství Itálie.
Závod se pojede v Triestii, což je celkem kousek.
Vypsání přiloženo níže.

Náhradní termín - Český pohár - 3C

přidáno: 29. 6. 2018 10:18, autor: Richard Kafka   [ aktualizováno 29. 6. 2018 10:18 ]

Nový termín neodjetého závodu Poháru Čech na Dvořišti je 7.-8.7.2018 na Velkém Dářku - Závod Mladých nadějí.
https://www.sailing.cz/kalendar/182005

1-10 of 22